Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMayweg-Paus, Elisabeth; Macagno, Fabrizio
TitelHow dialogic settings influence evidence use in adolescent students.
QuelleIn: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 30 (2016) 2-3, S. 121-132Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-0652; 1664-2910
DOI10.1024/1010-0652/a000171
SchlagwörterDenken; Kognition; Verbale Kommunikation; Schule; Lernen; Curriculum; Auseinandersetzung
AbstractExamined how evidence is used differently in argumentative discourse compared to individual arguments. Applying a 1 x 2 crossover study design, 37 secondary school students were asked either to discuss a social issue with their partner before individually writing an essay outlining their opinion or, vice versa, first to write and then to discuss. As background information, they were provided with pieces of evidence with different levels of quality. Dialogs and essays were analyzed regarding (1) the type of evidence and (2) the way evidence was used. Results show that in their essays students referred more often to the pieces of evidence provided to them (shared evidence). In contrast, they used evidence more often to address the opposing viewpoint in dialogs by incorporating it in a more elaborated (clearer) line of reasoning. It is concluded that dialogues are a more effective tool than individual writing production, and that the study provides first hints regarding how to design curricula that will encourage students to use evidence in a more sophisticated way in their argumentation. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: