Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRezat, Sebastian
TitelTeacher guides as instruments for teaching mathematics: a case study.
QuelleAus: Jones, Keith (Hrsg.): Proceedings of the International Conference on Mathematics Textbook Research and Development (ICMT-2014). Southampton: University of Southampton (2014) S. 401-406
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 405-406
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-85432-984-7; 978-0-85432-985-4
SchlagwörterSekundarbereich; Lehrerhandbuch; Schulbuch; Mathematikunterricht; Online-Publikation; Deutschland
AbstractIn Germany, teacher guides to secondary mathematics textbooks were merely solution manuals for the past 20 years. A new textbooks series for secondary school now offers a teacher guide, with a comprehensive didactical and methodological commentary to each page of the mathematics textbook. The teacher guide is structured in terms of blocks with different functions. In order to understand how teachers use these teacher guides to prepare mathematics lessons a case study with two teachers (cases) was conducted. The instrumental genesis (Rabardel) of these two cases was analysed. The study shows that among different kinds of resources the teacher guides are the most important and are heavily used for preparing mathematics lessons. However, the analysis of utilization schemes shows that both teachers show different instrumentations of the teacher guides. Whereas one teacher is clearly instrumented by the block structure of the teacher guide the other is not. Furthermore, the results indicate possible factors that are likely to be responsible for teachers' following or deviating from the textbook and the intended implementation of it.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: