Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Musgrove, Frank; Taylor, Philip H. |
---|---|
Titel | Society and the teacher's role. 1. paperback ed. |
Quelle | London u.a.: Routledge (2014), VIII, 104 S. |
Reihe | Routledge library editions. Education. 105 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-0-415-69891-7; 978-1-138-00760-4 |
Schlagwörter | Einstellung (Psy); Erwartung; Rollenerwartung; Rollenkonflikt; Eltern; Schule; Öffentliche Schule; Privatschule; Lehrer; Lehrerrolle; Schüler; Standort; Wohngebiet; Verantwortung; Nachbarschaft; Sozialer Status |
Abstract | This study describes research into teachers' role conceptions and uncertainties in different types of school and neighbourhood. The authors examine in particular pupils' and parents' conceptions of the teacher's role, and the conflicts which teachers experience when they are exposed to different expectations and demands in a rapidly changing educational and social scene. (Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/1 |