Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShao, Kaiqi; Yu, Weuhua; Ji, Zhongmin
TitelAn Exploration of Chinese EFL Students' Emotional Intelligence and Foreign Language Anxiety.
QuelleIn: The modern language journal, 97 (2013) 4, S. 917-929Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 3; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Angst; Emotion; Affektives Lernen; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Zweitsprachenerwerb; China
AbstractThis study examined 510 Chinese students' emotional intelligence (EI) and English classroom learning anxiety at three universities in Hangzhou, People's Republic of China. Results obtained from the Trait Emotional Intelligence Questionnaire-Short Form (TEIQue-SF) and the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) showed the following results: (a) More than half of the Chinese college students possessed a middle to high level of EI and at least one third experienced language anxiety in English class; (b) Moderate to relatively strong associations were found among students' EI, foreign language anxiety (FLA), English achievement, and self-rated English proficiency; (c) FLA had a significant and partial mediating effect on EI in predicting students' English achievement; and (d) FLA also significantly and partially mediated the relationship between EI and self-rated English proficiency. Results and implications are discussed in the context of the importance of emotional factors affecting the learning of English. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: