Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPlonsky, Luke
TitelStudy Quality in SLA.
An Assessment of Designs, Analyses, and Reporting Practices in Quantitative L2 Research.
QuelleIn: Studies in second language acquisition, 35 (2013) 4, S. 655-687Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 9; Literaturangaben; Tabellen 6
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-2631
SchlagwörterMethodologie; Quantitative Forschung; Angewandte Linguistik; Zweitsprachenerwerbsforschung; Bewertung; Forschungsüberblick
AbstractThis study assesses research and reporting practices in quantitative second language (L2) research. A sample of 606 primary studies, published from 1990 to 2010 in Language Learning and Studies in Second Language Acquisition, was collected and coded for designs, statistical analyses, reporting practices, and outcomes (i.e., effect sizes). The results point to several systematic strengths as well as many flaws, such as a lack of control in experimental designs, incomplete and inconsistent reporting practices, and low statistical power. The author discusses these trends, strengths, and weaknesses in comparison with methodological reviews of L2 research as well as reviews from other fields (e.g., education). On the basis of the findings, he also makes a number of suggestions for methodological reforms in applied linguistics. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in second language acquisition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: