Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEbner, Martin
TitelThe influence of Twitter on academic environment.
QuelleAus: Patrut, Bogdan (Hrsg.); Patrut, Monica (Hrsg.); Cmeciu, Camelia (Hrsg.): Social media and the new academic environment. Pedagogical challenges. Hershey, Pa.: Information Science Reference (2013) S. 293-307
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-4666-2851-9; 978-1-4666-2852-6
DOI10.4018/978-1-4666-2851-9.ch015
SchlagwörterDigitale Medien; Medienpädagogik; Lernen; Lehren; Medieninformatik; Akademischer Austausch; E-Learning; Internet
AbstractIn the last few years, microblogging has become a phenomenon of our daily lives. Communicating, sharing media files, as well as acting on digital social communities platforms using mobile devices assist our everyday activities in a complete new way. Therefore, it is very reasonable that academic environments are influenced arbitrarily too. In this publication, different settings for the use of microblogging are pointed out - for teaching and learning as well as for further scientific purposes such as professional conferences. It can be summarized that there are different possibilities to use microblogging in an academic context; each of them are new advantages for the academic life. The publication gives a short overview and a first insight into the various ways to use microblogging. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: