Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Andresen, Sabine; Blomenkamp, Lena; Koch, Nicole; Richter, Martina; Wolf, Anne-Dorothee |
---|---|
Titel | Ideas of family and concepts of responsibility at all-day schools. |
Quelle | Aus: Richter, Martina (Hrsg.); Andresen, Sabine (Hrsg.): The politicization of parenthood. Shifting private and public responsibilities in education and child rearing. Dordrecht u.a.: Springer (2012) S. 299-311
PDF als Volltext |
Reihe | Children's well-being: Indicators and research. 5 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 94-007-2971-5; 978-94-007-2971-1; 978-94-007-2972-8 |
DOI | 10.1007/978-94-007-2972-8_22 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Leitbild; Rollenverhalten; Familie; Familienforschung; Familienleben; Mutter; Ganztagsbetreuung; Ganztagsschule; Außerunterrichtliche Betreuung; Verantwortung; Erwerbstätigkeit; Deutschland |
Abstract | The chapter reports on the research project "Familien als Akteure in der Ganztagsgrundschule" [Families as actors in the all-day elementary school]. Based on their empirical fmdings, the authors link up systematically with the question raised in this book on the shift in the understanding of responsibility on the side of the families and on the side of the professionals representing the educational institutions. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/1 |