Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTrofimovich, Pavel
TitelLanguage experience in L2 phonological learning: Effects of psycholinguistic and sociolinguistic variables.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 49 (2011) 2, S. 135-156Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 4; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Identität; Lexikologie; Psycholinguistik; Zweitsprachenerwerb
AbstractThe goal of this paper is to discuss language experience in second language (L2) phonological learning, with a particular focus on lexical frequency, attention to form, and ethnic identity as factors that influence the role of language experience. First, several difficulties associated with the study of language experience are discussed. Then, evidence is presented that lexical frequency, attention to form, and ethnic identity interact with measures of language experience, thereby shaping positive and negative effects of experience on L2 phonological learning. Next, it is argued that language experience and L2 learning outcomes are linked through bi-directional, reciprocal relationships. The paper concludes with a discussion of several avenues of future research for the study of language experience in L2 phonological learning. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: