Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSa, Creso; Gaviria, Patricia
TitelHow do professional mutual recognition agreements affect higher education?
Examining regional policy in North America.
QuelleIn: Higher education policy, 24 (2011) 3, S. 307-330Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/hep.2011.6
SchlagwörterMobilität; Akademischer Austausch; Hochschulsystem; Student; Wissenschaftler; Ausland; Kanada; USA
AbstractProfessional mutual recognition agreements (MRAs) are one of the policy instruments employed in global and regional trade agreements to facilitate the mobility of skilled labour. While such agreements have been noted in the literature examining cross-border academic mobility, little is known about how they impact higher education. This paper examines the formation of professional MRAs in North America since the passing of the North American Free Trade Agreement (NAFTA), focusing on three fields: engineering, architecture, and accounting. In the three professions, asymmetries characterizing the NAFTA partners led to system-level reforms in Mexico. The paper discusses how and why the institutional arrangements governing professional higher education in the country were 'harmonized' with those of the United States and Canada. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2012/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: