Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | Europäische Kommission / Generaldirektion Kommunikation; TNS, Taylor Nelson Sofres Plc (London); Europäische Kommission / Generaldirektion Bildung und Kultur |
---|---|
Titel | Attitudes towards vocational education and training. Report. |
Quelle | Brussels (2011), 219 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Special Eurobarometer. 369 |
Zusatzinformation | Zusammenfassung http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_369_fact_de_de.pdf |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Bildungsarbeit; Bildungsqualität; Bildungsbeteiligung; Bildungsniveau; Image; Frau; Bildungsberatung; Eltern; Bildungsabschluss; Ausbildung; Berufsausbildung; Bildungsberater; Weiterbildung; Weiterbildungsangebot; Internationaler Vergleich; Qualität; Europäische Union; Mann; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Lettland; Litauen; Luxemburg; Malta; Niederlande; Polen; Portugal; Rumänien; Schweden; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Ungarn; Zypern; Österreich |
Abstract | "This Eurobarometer survey sets out to gauge the opinion of European citizens about vocational education and training in 2011 to help inform the work of the European Commission and Member States as they begin to implement the new VET strategy. It sets out to assess the image of vocational education and training, and people's impression of VET's potential benefits within the EU. It evaluates the impact of VET on society and on the economy, and looks at the factors that influence young people as they choose between VET and other forms of education." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Befragung; Querschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2011 bis 2011. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2012/3 |