Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Schrag, Francis |
---|---|
Titel | Is there progress in education? If not, why not? |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 41 (2009) 1, S. 21-23Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272; 1366-5839 |
DOI | 10.1080/00220270802356819 |
Schlagwörter | Erziehung; Schulentwicklung; Symposium; Dewey, John |
Abstract | This is the last of four essays discussing John Dewey's essay, 'Education as engineering'. It assumes that educational engineers have failed to achieve the progressive success of bridge builders, and sketches five plausible explanations for this failure. At the end, it is suggested that the assumption is itself questionable. |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2013/1 |