Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReay, N. W.; Li, P.; Bao, L.
TitelTesting a new voting machine question methodology.
QuelleIn: American journal of physics, 76 (2008) 2, S. 171-178
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9505; 1943-2909
DOI10.1119/1.2820392
SchlagwörterDatenerhebung; Datenerhebungstechnik; Forschung; Vergleichsuntersuchung; Test; Testmethodik; Physikunterricht; Hochschuldidaktik
AbstractA new question methodology has been developed and used with voting machines in large physics lecture classrooms. The methodology was tested by comparing student performance in voting machine and non-voting machine lecture sections during three consecutive electricity and magnetism quarters of introductory calculus-based physics. Data from The Conceptual Survey of Electricity and Magnetism and common examination questions indicates that students using voting machines achieved a significant gain in conceptual learning, and that voting machines reduced the gap between male and female student performances on tests. Surveys indicated that students were positive about the use of voting machines and believed that they helped them learn. The surveys also suggested that grading voting machines responses and/or overusing voting machines may lower student enthusiasm. © 2008 American Association of Physics Teachers.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Osnabrück
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American journal of physics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: