Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStecher, Brian M.; Epstein, Scott; Hamilton, Laura S.; Marsh, Julie A.; Robyn, Abby; McCombs, Jennifer Sloan; Russell, Jennifer; Naftel, Scott
InstitutionRand Corporation. Education
TitelPain and gain.
Implementing No Child Left Behind in three states, 2004-2006.
QuelleSanta Monica, Calif.: RAND Corp (2008), XXIV, 144 S.Verfügbarkeit 
ReiheRand education
BeigabenTabellen; Literaturangaben S. 143-144
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8330-4610-1; 978-0-8330-4610-9
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Selbstverantwortung; Schule; Schülerleistung; Lernen; Didaktik; Curriculum; Programm; Datenanalyse; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Implementierung; Leistungsmessung; Projektbericht; Rechenschaftslegung; Standard; Strategie; Umsetzung; Forschungsprojekt; Georgia; Kalifornien; Pennsylvania; USA
AbstractThe Implementing Standards-Based Accountability (ISBA) study was designed to examine the strategies that states, districts, and schools are using to implement standards-based accountability under the No Child Left Behind Act (NCLB) and how these strategies are associated with classroom practices and student achievement in mathematics and science. This monograph presents the final results of the ISBA project. It contains descriptive information regarding the implementation of NCLB in California, Georgia, and Pennsylvania from 2003-2004 through 2005-2006. It is a companion to MG-589-NSF, Standards-Based Accountability Under No Child Left Behind (2007), and updates those findings with an additional year of data, permitting further analyses of state-to-state differences and longer-term trends. This study suggests that school improvement efforts might be more effective if they were responsive to local conditions and customized to address the specific causes of failure and the capacity of the schools in question. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: