Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTerraschke, Agnes
TitelUse of general extenders by German non-native speakers of English.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 45 (2007) 2, S. 141-160Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Anmerkungen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterHöflichkeit; Empirische Forschung; Interkulturelle Kommunikation; Interaktion; Deutsch; Korpusanalyse; Native Speaker; Pragmatik (Ling); Sprachgebrauch; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Englischunterricht; Neuseeland
AbstractBased on a corpus of ca. 18 1/2 hours of dyadic interactions between nearstrangers, the paper investigates the use of general extenders (GEs) by native speakers of New Zealand English (NSNZE) and German (NSG) in terms of their forms and frequencies. The results are compared with the use of GEs produced by German non-native speakers of English (GNNSE). GEs are a group of pragmatic devices such as and things like that, or something, which have been associated with expressing epistemic modality and interpersonal politeness. The results of the study suggest that, while NSG use GEs more frequently than NSNZE, GE construction in English is more flexible than in German. Furthermore, GNNSE seem to transfer some NSG forms to English, creating nonnative-like structures. An increased awareness of the native norms in terms of construction and use of GEs might help non-native speakers facilitate communication in cross-cultural interactions and establish interpersonal rapport. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: