Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Hammermesh, Daniel S.; Donald, Stephen G. |
---|---|
Institution | National Bureau of Economic Research |
Titel | The effect of college curriculum on earnings. Accounting for non-ignorable non-response bias. Gefälligkeitsübersetzung: Die Auswirkungen von Studienfächern auf die Einkommen. die Berücksichtigung nicht vernachlässigbarer Verzerrungen bei Antwortausfällen. |
Quelle | Cambridge (2004), 29 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | NBER working paper. 10809 |
Beigaben | Literaturangaben S. 24-26 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie; Graue Literatur |
Schlagwörter | Antwortverhalten; Einkommensentwicklung; Berufserfolg; Studienfach; Akademiker; Arbeitspapier; Auswirkung; Texas |
Abstract | "We link information on the current earnings of college graduates from many cohorts to their high-school records, their detailed college records and their demographics to infer the impact of college major on earnings. We develop an estimator to handle the potential for non-response bias and identify non-response using an affinity measure %u2013 the potential respondent%u2019s link to the organization conducting the survey. This technique is generally applicable for adjusting for unit non-response. In the model describing earnings, estimated using the identified (for non-response bias) selectivity adjustments, adjusted earnings differentials across college majors are less than half as large as unadjusted differentials and ten percent smaller than those that do not account for selective non-response." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Längsschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1979 bis 2000. (Autorenreferat, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2006/2 |