Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPalmer, David
TitelStudents' alternative conceptions and scientifically acceptable conceptions about gravity.
QuelleIn: International journal of science education, 23 (2001) 7, S. 691-706Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterFragebogen; Interview; Vorstellung (Psy); Schüler; Conceptual Change; Gravitation; Alternativkonzept
AbstractResearch has shown that students often appear to have multiple conceptions in science - they may apply one conception in one problem, and a different conception in another, related problem. The purpose of the present study was to identify students' alternative conceptions, plus any conceptions that could be categorized as scientifically acceptable, and to investigate the nature of any possible relationship between these conceptions. In individual interviews, 112 students from grades 6 and 10 were asked whether gravity acted upon a series of moving or non-moving objects in everyday situations. The majority of students displayed both scientifically acceptable conceptions and alternative conceptions. Their comments indicated that there was a relationship between these conceptions.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: