Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRogers, Laurence; Newton, Leonard
TitelIntegrated Learning Systems - an 'open' approach.
QuelleIn: International journal of science education, 23 (2001) 4, S. 405-422Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterMethodik; Computer; Conceptual Change; Modell; Fachsystematik
AbstractStudies of Integrated Learning Systems have endorsed their potential for enhancing pupils' learning, but they have also highlighted the importance of the context and method of use in influencing the nature and quality of the learning outcomes. This paper describes an evaluation of a new version of this type of software which is explicitly designed to make links with several external factors, in particular with another software application for supporting investigative work in practical science. The evaluation adopts a situated approach which explores the contributions to the learning process made by the teacher, the student as well as the software itself. The results amplify the value of small group working, the role of the teacher and the aspects of software design which help to secure the benefits of the system.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: