Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones, Glenn R.
TitelBridging the challenges of transnational education and accreditation.
QuelleIn: Higher education in Europe, 26 (2001) 1, S. 107-116Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0379-7724
SchlagwörterAkkreditierung; Fernstudium; Qualitätssicherung
AbstractBetween 1995 and 1996, the world population of kindergarten through to higher education students grew from 919 millions to 1.13 billion. There are at least three typical global higher education student profiles. Distance education - the delivery of education courses from one location to students at another location - is an alternative way to reach many students within these profiles. Distance education has a different set of characteristics from that typical of place-bound education, and transnational education brings yet more features. Regardless of the ways in which education is delivered, its quality assurance and maintenance of standards is of paramount concern among many national and international institutions, organizations and private sector companies, and students. Organizations such as the Global Alliance for Transnational Education (GATE) provide a prototype for achieving such standards. (HRK / Abstract übernommen) Jones, Glenn R., Web page: www. jonesinternational. edu.
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education in Europe" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: