Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCampbell, Frances A.; Ramey, Craig T.
TitelCognitive and school outcomes for high-risk African-American students at middle adolescence.
Postive effects of early intervention.
QuelleIn: American educational research journal, 32 (1995) 4, S. 743-772Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 55; Tabellen 5; Abbildungen 6
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312032004743
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Förderung; Vorschulerziehung; Afroamerikaner; Benachteiligtes Kind; Ethnische Minderheit; USA
AbstractLong-term intellectual and academic benefits related to early childhood educational intervention were found in a sample of students from lowincome families (98% African American). The subjects were randomly assigned to preschool and school-age treatment conditions in a study design that permits a comparison of outcomes in students with preschool treatment followed by early elementary treatment (infancy-8 years), preschool treatment only (infancy-5 years), early elementary school treatment only (5 years-8 years), and untreated controls. At age 15, seven to ten years after any treatment was provided, those students who had preschool treatment scored significantly higher on individually administered tests of reading and mathematics and had fewer instances of grade retention and assignments to special education. The results support the relative efficacy of preschool treatment over that given in early elementary school. Policy implications stress the importance of providing high quality early childhood environments for impoverished children. (DIPF/Abstract übernommen.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: