Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWoessmann, Ludger
TitelSchooling and quality of human capital.
QuelleHeidelberg u.a.: Springer (2002), XVII, 228 S.Verfügbarkeit 
ReiheKieler Studien. 319
BeigabenLiteraturangaben 240; Register
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-540-43882-3
SchlagwörterBildung; Schulpolitik; Schule; Schulsystem; Öffentliche Schule; Schüler; Schülerleistung; Unterricht; Steuerung; Humankapital; Ausgaben; Wirtschaft; Ökonometrie; Internationaler Vergleich; Effizienz; Entwicklung; Leistung; Qualität
AbstractThis book presents a thorough economic analysis of both the determinants and consequences of international differences in schooling quality. It is shown that cross-country differences in quality- adjusted human capital can account for a substantial part of the international variation in economic development. However, large increases in per-student spending over recent decades were not matched by increases in student achievement in most countries. In a simple principal-agent model, the book stresses the importance of institutional features of the schooling system such as central examinations, school autonomy, and private-sector competition. Microeconometric estimations based on data for more than a quarter of a million students reveal that international differences in these institutions, rather than differences in resources, can explain the large international differences in schooling quality. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: