Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inÖney, Gönül
TitelArchitectural awareness in European Cultural Heritage: classes in primary and secondary education.
(As example: baroque architecture).
QuelleAus: European heritage classes. Strasbourg: Council of Europe (1995) S. 51-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterSchule; Schüleraustausch; Primarbereich; Sekundarbereich; Unterricht; Kunstgeschichte; Europarat; Architektur; Kulturelle Bildung; Tagungsbericht
AbstractThe author from Turkey tries to emphasize the unity of European Cultural Heritage in architecture despite enriching diversities in style due to regional differences in tradition, religion and way of life. He believes that "it is in our interests and our duty to make European youth feel, at the threshold of European unity, that these variations reflect a colourful history and lead to a fulfilling cultural experience." He offers a variety of examples regarding baroque architecture to demonstrate both the unity of style and diversity in character, particularly with regard to churches and mosques. In order to make students understand the baroque style in Ottoman art the author finds it necessary to teach them first some fundamentals of baroque churches in Europe. (DIPF/Ba.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: