Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCombaz, Gilles
TitelAutonomie des établissements, diversification pédagogique et inégalités scolaires.
Effets sociaux des parcours pédagogiques diversifiés au collège.
QuelleIn: Revue française de pédagogie, (1999) 128, S. 73-88Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 35; Tabellen 6
Sprachefranzösisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0556-7807
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Bildungschance; Chancengleichheit; Autonomie; Soziale Herkunft; Sekundarschule; Schüler; Schulerfolg; Schülerleistung; Differenzierender Unterricht; Differenzierung; Unterrichtszeit; Leistung; Frankreich
AbstractAfter going through a phase of standardization in the solutions adopted to fight off social inequalities in success at school, French educational policies have tried hard since the early seventies to diversify the teaching courses so as to find a more adequate answer to the problem of heterogeneous pupils. This diversification was accompagnied by an increased autonomy of schools und a weaker centralizing role of the State. Our purpose is to show that this process is hardly compatible with the objectives of democratization that are officially declared. By studying the case of a measure recently put forward within the context of the reform of secondary schools, "les parcours pédagogiques diversifiés", we will try to show that the increased autonomy acquired by school may lead to a worsening of social inequalities partly produced within the school system. These inequalities can be seen in the cultural contributions that vary much along the social composition of school public as well as in markedly unbalanced timetables as far as compulsory subjects are concerned. ( DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revue française de pédagogie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: