Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOpenshaw, Roger
TitelForward to the past in New Zealand teacher education.
QuelleIn: Journal of education for teaching, 25 (1999) 2, S. 111-122Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 25
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476; 0305-8913
SchlagwörterFallstudie; Primarbereich; Lehrerausbildung; Geschichte (Histor); Ausbildungsstätte; Neuseeland
AbstractWith particular reference to the former Palmerston North College of Education, this paper illustrates how a distinctive and enduring culture of teacher education developed within early post-World War Two New Zealand teachers' colleges. This culture, it is contended, was shaped by two overriding factors. The first was the ongoing requirement to train, at minimal costs, competent classroom technicians for the nation's primary schools in accordance with the laws of supply and demand as determined by government. The second was the influence of the dominant social and cultural assumptions of the era regarding teacher trainees, particularly if they were young and female. The paper concludes that this traditionally coercive culture of teacher education shows every sign of being powerfully reinforced by current neo-liberal initiatives at bringing about the technocratic modernisation of today's teacher education institutions.(DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education for teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: