Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Calogiannakis, Pella |
---|---|
Titel | Ancient Greek logos: an invitation to historical-comparative discourse on education. |
Quelle | In: Mediterranean journal of educational studies, 3 (1998) 1, S. 1-12 |
Beigaben | Literaturangaben 28; Tabellen 1 |
Sprache | englisch; arabische Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; griechische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1024-5375 |
Schlagwörter | Pädagogik; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Forschung; Methode; Methodologie; Geschichte (Histor); Wissenschaftsgeschichte; Wissenschaftstheorie; Altertum; Griechenland |
Abstract | This study aims to present some aspects of the methodological and epistemological encounter of contemporary historical-comparative discourse on education with the ancient Greek historical- comparative logos; this encounter will pose a challenging stream in research in the area of comparative education dealing mostly with the historicity, the methodology and the epistemology of this field. Such an approach will attempt to demonstrate that the contemporary historical discourse on comparative education does not remarkably deviate from a process of reasoning and research via the ancient concept of logos. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |