Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEnderstein, L.G.; Spargo, P.E.
TitelThe effect of context, culture and learning on the selection of alternative options in similar situations by South African pupils.
QuelleIn: International journal of science education, 20 (1998) 6, S. 711-736Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterVorstellung (Psy); Schüler; Mechanik; Physikunterricht; Bedingung
AbstractThe intuitive beliefs about a number of well-known physical events were investigated in a longitudinal and cross-cultural study involving 2326 pupils in schools in the Cape Province of the Republic of South Africa and the then Republic of Transkei using a multiple-choice questionnaire designed for the purpose. One of the findings of the study is that the context of the question has a clear effect on the frequency with which different options are selected in physically similar situations. Furthermore, differences between the beliefs of pupils in schools in the Cape and in Transkei emerge, as well as an increasing trend towards the selection of the correct response in some situations across the standards in Cape schools which appear to indicate the effect of learning in science. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: