Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEhara, Takekazu
TitelFaculty perceptions of university governance in Japan and the United States.
QuelleIn: Comparative education review, 42 (1998) 1, S. 61-72Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterAutorität; Einstellung (Psy); Entscheidung; Staat; Arbeitsbedingungen; Hochschulreform; Hochschulverwaltung; Hochschullehrer; Akademische Freiheit; Hochschule; Internationaler Vergleich; Japan; USA
AbstractImmense changes are under way in Japanese universities, a direct consequence of the simplification and broadening in 1991 of the standards for the establishment of Universities Act. Reforms in curriculum, university self-monitoring and self-evaluation, and a variety of other areas cannot succeed without the effective management of university, however. ... In view of the influence of the American system on Japan's universities, this study examines the consistency between U.S. and Japanese faculty opinions regarding 1) the location of university governance authority, 2) faculty influence on university governance, 3) university governance and decision making, 4) academic freedom, and 5) governmental interference in higher education and academic affairs. In addition, the views of faculty from public and private institutions in both countries are compared. (DIPF/ orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: