Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKyriakides, Leonidas
TitelPrimary teachers' perception of policy for curriculum reform in Cyprus with special reference to mathematics.
QuelleIn: Mediterranean journal of educational studies, 1 (1996) 2, S. 77-93Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 24; Tabellen 2; Grafiken 3
Sprachearabisch; englisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; griechische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1024-5375
SchlagwörterMethode; Einstellung (Psy); Primarbereich; Lehrer; Lernziel; Curriculum; Unterrichtsmethode; Mathematikunterricht; Leistungsmessung; Reform; Zypern
AbstractThis paper reports and analyses findings from an investigation into Cyprus teachers' perceptions of national policy for curriculum reform in primary schools, with special reference to teaching and assessment in mathematics. Questionnaires were sent to a 10% sample of Cypriot teachers randomly selected from the total population (n=257). A response rate of 70 % was obtained ... There were four main findings: First, in respect of curriculum purposes, pupils' abilities to resolve investigations and to gain mathematical knowledge were considered to have equal importance while ability to talk about mathematics was judged to be the least important. Second, formative purposes of assessment were accorded most importance, and summative purposes least importance. Third, teachers approved of active pedagogy. Fourth, they conceptualised assessment as a natural part of teaching but paradoxically favoured formally structured techniques of assessment. Implications for the implementation of curriculum policy are discussed. (DIPF/Abstract übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mediterranean journal of educational studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: