Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNew York City Board of Education (Brooklyn, NY). Div. of Curriculum and Instruction
TitelI can speak French.
Quelle(1986), 228 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKommunikation; Kindergarten; Frühbeginn; Grundschule; Motivation; Konversation; Unterrichtseinheit; Lehrmaterial; Lernspiel; Adjektiv; Sprachhandlung; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Französisch; Italienisch; Spanischunterricht; Lied
AbstractThe guide presents content and techniques for teaching conversational French in the elementary grades. It contains an introductory section and 20 units for classroom instruction. The introduction includes notes on the overall objectives of the course, general guidelines on classroom procedure, and specific techniques for use of the materials included in the guide. The unit topics include: introduction to a new language; greetings, salutations, and farewells; names; classroom commands; the classroom; the days of the week; parts of the body; health and illness; numbers; family and friends; weather, seasons, and months; colors and other adjectives; clothing; animals; snacks; foods; places and transportation; holidays; and other celebrations. The units are designed for kindergarten but also contain information for adaptation for grades 1 and 2. Each unit consists of a list of specific objectives, notes on motivation, a list of necessary materials, procedural notes, a summary, follow-up activities, and additional materials for use with grades 1 and 2. Songs, games, and other activities are included. Analogous guidelines for teaching conversational Italian and Spanish in the elementary grades are presented in I can speak Italian (1986) and I can speak Spanish (1986).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: