Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMorgan, Ellen
TitelAgainst the Odds: An Exploratory Study of Mexican Immigrant Women with Technical Education.
QuelleIn: Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 25 (2003) 2, S.201-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0739-9863
SchlagwörterAchievement; Aspiration; Educational Attainment; Educational Attitudes; Employed Women; Human Capital; Immigrants; Mexican Americans; Qualitative Research; Secondary Education; Self Esteem; Technical Education
AbstractA study examined the experiences of Mexican immigrant women holding a vocational certificate from a technical school in Mexico. Interviews with eight Mexican women living in San Francisco and rural Idaho indicated that vocational education did not ensure success as measured by common social science indicators. However, the informants were highly successful women when measured by their personal standards. (Contains 22 references.) (Author/TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Hispanic Journal of Behavioral Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: