Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAshwin, Paul; Mcvitty, Debbie
TitelThe Meanings of Student Engagement: Implications for Policies and Practices.
QuelleAus: Curaj, Adrian (Hrsg.); Matei, Liviu (Hrsg.); Pricopie, Remus (Hrsg.); Salmi, Jamil (Hrsg.); Scott, Peter (Hrsg.): The European higher education area. Between critical reflections and future policies. 1. Cham [u.a.]: Springer International Publishing (2015) S. 343-359
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-18767-9; 978-3-319-20877-0
DOI10.1007/978-3-319-20877-0_23
SchlagwörterPolitische Einstellung; Politisches Mandat; Studienverhalten; Studentenschaft
AbstractStudent engagement has increasingly been positioned as a defining characteristic of high quality teaching and learning in higher education. This is because as a concept it can comfortably serve the purposes of various stakeholders across learning and teaching, institutional management, and national policy contexts. However, as many commentators have pointed out, its meaning is not clear. In this chapter, we argue that this is not, as some suggest, due to a lack of criticality on the part of researchers or because engagement is poorly defined, but rather because student engagement has many meanings. We argue that by analysing the focus and degree of student engagement, it is possible to address the problems associated with the apparent vagueness of student engagement. This conceptual ground clearing allows us to ask more challenging questions about the relations between different foci and degrees of student engagement, and explore the implications of these questions for future research and policy initiatives related to student engagement. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: