Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLundahl, Christian
TitelProgressiva koalitioner, (inter)nationella influenser och kunskapsmätningar i reformarbetet med svensk läroplan, ca 1930-1950.
Paralleltitel: Progressive coalitions, (Inter)National influences and knowledge assessments in Swedish curriculum reform, ca 1930-1950.
QuelleIn: Nordic Journal of Educational History, 1 (2014) 1, S. 59-79
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheschwedisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2001-9076
DOI10.36368/njedh.v1i1.34
SchlagwörterBildungsreform; Curriculum; Schweden
AbstractInsight gained through assessments and international precedents are two strategies typically used to reform national curricula in modern educational systems. The present article illustrates how a progressive movement in Sweden used its participation in the International Examination Inquiry, not as source of ideas or methods, but as an experience of urbanity that lent credence to its proposed solutions to national educational issues. It will be shown how this movement used the IEI to promote and establish a particular institute in Sweden, the Swedish Institute for Educational Psychology (SPPI), an institute that came to re/produce a psychology-laden educational terminology directly affecting Swedish curricula for years to come.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Nordic Journal of Educational History" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: