Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Lindsay, Vernon C. |
---|---|
Titel | Capoeira, black males, and social justice. A gym class transformed. Gefälligkeitsübersetzung: Capoeira, Afroamerikaner und soziale Gerechtigkeit. Ein neuer Sportunterricht. |
Quelle | New York (N.Y.); Bern; Berlin: Peter Lang Verl. (2019), XIV, 156 S.
PDF als Volltext |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4331-6084-6; 978-1-4331-6045-5; 978-1-4331-6046-2; 978-1-4331-6047-9; 978-1-4331-6084-4; 978-1-4331-6590-0 |
DOI | 10.3726/b15204 |
Schlagwörter | Soziale Ungleichheit; Identität; Ethnizität; Außerschulische Tätigkeit; Fachdidaktik; Gerechtigkeit; Diskriminierung; Soziale Gerechtigkeit; Sozialerziehung; Kampfsport; Sport; Sportaktivität; Sportpädagogik; Sportunterricht; Grundschulalter; Minderheit; Schwarzer; USA |
Abstract | Capoeira is a martial art created by enslaved Africans in Brazil, and it combines self-defense tactics with dance movements, percussion instruments, freedom songs, sacred rituals, acrobatic maneuvers, and communal philosophies. The author illustrates how Capoeira can serve as a resource to encourage positive self-awareness, leadership, and social justice activism among African-American males. This book illustrates how a physical education class evolved into an after-school program aligned with a culturally responsive curriculum. Through research collected at a Chicago elementary school, the book shows how teachers can use culturally responsive curricular methods to engage African-American male students in meaningful lessons, conversations, and actions. It demonstrates the potential impact of schools in an era where race, gender, sexuality, economic status, and age continue to influence opportunities. (geändert). (Verlagsinformation). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2020/4 |