Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Siraj-Blatchford, Iram (Hrsg.); Mayo, Aziza (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Early childhood education. 2. Implications for early childhood curriculum and pedagogy. 1. publ. |
Quelle | Los Angeles, Calif. u.a.: Sage (2012), VI, 354 S. |
Reihe | Sage library of educational thought and practice |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-8492-0737-2; 978-1-8492-0737-9 |
Schlagwörter | Spielerisches Lernen; Empirische Forschung; Kognitive Entwicklung; Verhalten; Frühe Kindheit; Eltern; Familienerziehung; Kind; Kleinkind; Vorschulalter; Kindergarten; Frühförderung; Frühpädagogik; Vorschulerziehung; Spiel; Grundschule; Multikulturalität; Lernumgebung; Soziales Lernen; Peer Group; Curriculum; Sprachentwicklung; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Interkultureller Vergleich; Grundschulalter; Einflussfaktor; Handbuch; Nachschlagewerk; Qualität; Welt; Piaget, Jean; Wygotskij, Lew Semjonowitsch; Brasilien; China; Großbritannien; Kenia; USA |
Abstract | This volume investigates international research in a range of topics such as effective home (and 'natural') learning environments and community and other settings in the early years. Furthermore, the volume looks at cultural diversity within and between societies, play and playful pedagogies and peer tutoring. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/2 |