Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Breznitz, Zvia (Hrsg.); Rubinsten, Orly (Hrsg.); Molfese, Victoria J. (Hrsg.); Molfese, Dennis L. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Reading, writing, mathematics and the developing brain. Listening to many voices. |
Quelle | Dordrecht u.a.: Springer (2012), XV, 324 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Literacy studies. 6 |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 94-007-4085-9; 978-94-007-4085-3 |
DOI | 10.1007/978-94-007-4086-0 |
Schlagwörter | Arbeitsgedächtnis; Entwicklungspsychologie; Entwicklungsstörung; Kognitiver Prozess; Motorische Entwicklung; Kind; Kindergarten; Frühförderung; Schule; Motorische Störung; Hirnforschung; Neurowissenschaften; Leseschwäche; Ausspracheschwierigkeit; Mehrsprachigkeit; Visuelle Wahrnehmung; Leseförderung; Lesen; Rechtschreibung; Schreiben; Mathematikunterricht; Rechenschwierigkeit; Rechenschwäche; Rechnen; Zahlensystem; Intervention; Erwachsener |
Abstract | This [...] addition to the literature offers readers an [...] overview of recent brain imaging research focused on reading, writing and mathematics - a research arena characterized by rapid advances that follow on the heels of fresh developments and techniques in brain imaging itself. [...] The coverage deals with the commonalities of, as well as the differences between, brain activity related to the three core educational topics. At the same time, the volume addresses [...] information on both brain and behavior indicators of developmental problems, and points out the new directions being pursued using current advances in brain imaging technologies as well as research-based interventions. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/1 |