Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Abell, Sandra K. (Hrsg.); Lederman, Norman G. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Handbook of research on science education. |
Quelle | Mahwah, NJ u.a.: Erlbaum (2007), XIV, 1330 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Information zu den Verfassern Verlagsangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-8058-4714-6; 978-0-8058-4714-7 |
Schlagwörter | Kultur; Forschung; Gesellschaft; Verhalten; Ethnizität; Geschlechtsspezifische Sozialisation; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Schulklasse; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Lehrerrolle; Fachkompetenz; Lernen; Lernumgebung; Motivation; Begabung; Lehren; Curriculum; Curriculumentwicklung; Unterrichtsmethode; Computerunterstützter Unterricht; Außerschulisches Lernen; Unterricht; Biologieunterricht; Geschlecht; Rasse; Chemieunterricht; Sprache; Geografieunterricht; Geowissenschaften; Ländlicher Raum; Stadt; Geschichte (Histor); Naturwissenschaften; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Postkolonialismus; Sozioökonomische Lage; Professionalisierung; Forschungsstand; Bewertung; Einflussfaktor; Handbuch; Interdisziplinarität; Konzeption; Selbstverständnis; Großbritannien; USA |
Abstract | This state-of-the art research handbook provides a ... synthesis of the empirical and theoretical research concerning teaching and learning in science and lays down a foundation upon which future research can be built. Structured to highlight recent trends in the field, the volume is organized around five themes: Science Learning; Culture, Gender, and Society and Science Learning; Science Teaching; Curriculum and Assessment in Science; and Science Teacher Education. ... Each chapter presents an integrative review of the research on the topic it addresses - pulling together the existing research, working to understand the historical trends and patterns in that body of scholarship, describing how the issue is conceptualized within the literature, how methods and theories have shaped the outcomes of the research, and where the strengths, weaknesses, and gaps are in the literature. Chapters conclude with implications for practice and proposed agendas for future research. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2008/1 |