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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Arguing that the introduction of corpus linguistics in teaching materials and the language classroom should be informed by theories and principles of SLA (second language acquisition), the paper presents a case study illustrating how corpus-based findings on reported speech can be integrated into a form-focused model of instruction. After overviewing previous work which compares ESL grammar textbooks descriptions and real language use, and promotes the use of corpus-based findings to inform L2 textbook descriptions, the authors outline the results of a survey of the presentation of reported speech in current popular textbooks. The survey findings are contrasted with the patterns of use found in two corpus-based cross-register studies of reported speech, showing how textbooks neglect important information on the use of this structure in real language. The frequency patterns of use that emerged in the corpus studies are then used to identify 10 principles that should inform the design of L2 materials and classroom instruction of reported speech. In the second part of the paper the authors illustrate how corpus-based findings can be fruitfully implemented in a form-focused model of instruction through the use of structure-based tasks and selected principles of focus-on-form. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/3
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Standortunabhängige Dienste
1362-1688
Barbieri, Federica; Eckhardt, Suzanne E.B.: Applying corpus-based findings to form-focused instruction: The case of reported speech. 2007.
2937132
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