Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Zhao, Yanhua |
---|---|
Titel | Emotion regulation at school. Proactive coping, achievement goals, and school context in explaining adolescents' well-being and school success. |
Quelle | München: Utz (2012), 142 S. Zugl.: München, Univ., Diss., 2012. |
Reihe | Münchner Beiträge zur Bildungsforschung. 21 |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literatur- und URL-Angaben S. 113-125 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-8316-4180-3; 978-3-8316-4180-2 |
Schlagwörter | Kompetenz; Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Strukturgleichungsmodell; Validität; Bewältigung; Emotion; Emotionale Intelligenz; Kognitiver Prozess; Wohlbefinden; Exploration; Schule; Schuljahr 10; Schulkultur; Sekundarstufe II; Lehramtsstudent; Schüler; Schulerfolg; Motivation; Gleichung (Math); Definition; Hochschulschrift; Leistung; Modell; Regulation; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Student; China |
Abstract | This book represents a framework of how do given emotion-related factors protect adolescents from negative emotion experiences and foster their psychological functions and achievement. Its effective use of structure equation modeling method provides a powerful demonstration of the possible predictors and accelerators of teenagers' subjective well-being. In addition, this work composes a picture of the overall school effect on adolescents' excellent performance together with some practical suggestions for promoting school effectiveness. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/1 |