Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inÇelik, Çetin
TitelThe process of leaving school and meaning of schooling.
The case of Turkish school leavers in Germany.
QuelleBremen: Universität (2011), 165 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Bremen, Univ., Diss., 2011.
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:gbv:46-00102373-15
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Forschungsdesign; Interview; Identifikation; Kultureinfluss; Soziale Benachteiligung; Soziale Beziehung; Soziale Herkunft; Familienbeziehungen; Bildungssystem; Schule; Hauptschule; Schüler; Schulverdrossenheit; Schulbildung; Schulversagen; Schülerleistung; Unterdurchschnittliche Leistung; Peer Group; Wohnort; Migrationshintergrund; Sozialer Status; Sozioökonomische Lage; Wertewandel; Humankapital; Sozialkapital; Berufsbildendes Schulwesen; Abbruch; Hochschulschrift; Jugendlicher; Türke; Deutschland
AbstractThe present study attempts to broaden the common conceptualization of school leaving as a process. Most research, due to its theoretical and methodological commitments, does not spell out the process by which students disengage from school. Thus, the present study aims to understand at first how school leaving processes unfold over time. Therefore, leaving school is considered neither 'push-out' nor 'dropout' but as a disengagement process. Such a conceptualization is of particular importance, for, as Kelly (1993) argues, the terms 'dropout' and 'push-out' as binary oppositions do not sufficiently capture the complex pathways followed in leaving school (Kelly 1993:preface). Additionally, this approach enables description of the interaction of various dynamics taken from the perspectives of the students themselves. Therefore, instead of attributing the reasons of school leaving to background variables, the present study, by following Becker's (1991) 'sequential model', intends to explain the development of school disengagement sequentially. It looks at Turkish school leavers from the School of General Education as this is Germany's standardized school. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: