Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchmidt, Joel T.
TitelPreparing students for success in blended learning environments.
Future oriented motivation and self regulation.
Quelle(2007), ca. 1,9 MB
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
München, Univ., Diss., 2007.
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:bvb:19-65617
SchlagwörterZukunftsperspektive; Selbststeuerung; Motivation; Dissertation; Blended Learning; Zielorientierung
AbstractBlended learning (semi-virtual) environments provide an alternative format to pure onsite or online learning environments combining the advantages of both formats for optimal teaching and learning. An innovative method and for fostering and encouraging student success in learning environments using online formats is to incorporate aspects of student future orientation into instruction. Using social cognitive theory as a framework, this paper presents a program of research examining whether perceptions of student motivation, self-regulation, goal orientation, and future time perspective (FTP) can be positively influenced through future oriented instruction in a blended learning environment at a German university. This research contributes to the body of literature on FTP with its focus on the operation of FTP as a topic of instruction and through the longitudinal examination (2 semesters) of student self perceptions. Multiple analysis of variance and regression analysis were conducted on the three groups of first-year university students receiving future oriented, non-future oriented, or no (control measure) instruction. The findings support previous research regarding the relationship between perceived FTP and learning process factors such as motivation and self-regulation. Furthermore, the findings indicate that future oriented instruction benefits students in terms of goal-orientation, motivation and self-regulation, increasing the chances for successful participation in blended learning environments. (Abstract übernommen).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2009/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: