Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelStudents with disabilities, learning difficulties and disadvantages.
Policies, statistics and indicators.
QuelleParis: OECD (2007), 234 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-64-02762-9; 978-92-64-02762-6
SchlagwörterAutismus; Lebensalter; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Bildungsstatistik; Kind; Regelklasse; Lehrer-Schüler-Relation; Schüler; Verhaltensauffälligkeit; Lernbehinderung; Lernschwierigkeit; Geschlecht; Datenanalyse; Teilnahme; Statistik; Behinderung; Blinder; Gehörlosigkeit; Körperbehinderung; Sehbehinderung; Sprachbehinderung; Sonderpädagogik; Sonderklasse; Sonderschule; Internationaler Vergleich; Bedürftigkeit; Benachteiligung; Maßnahme; Benachteiligter Jugendlicher; Benachteiligtes Kind; Gehörloser; Jugendlicher; PISA (Programme for International Student Assessment); Belgien; Chile; Deutschland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Japan; Kanada; Korea; Luxemburg; Mexiko; Niederlande; OECD-Staaten; Polen; Schweiz; Slowakei; Spanien; Tschechische Republik; Türkei; USA; Ungarn; Österreich
AbstractThis book provides an internationally comparable set of indicators on educational provision for students with disabilities, learning difficulties and disadvantages (DDD). It highlights the number of students involved, where they are educated - special schools, special classes or regular classes - and in what phases of education - pre-primary, primary, lower secondary and upper secondary education. It also includes information on the physical provision and on student/teacher ratios and discusses policy implications concerning special education. This new edition also presents for the first time trends in the data for students with DDD from 1999 to 2003. This edition presents new quantitative and qualitative data for the school year 2002-03 in the following OECD countries. Belgium (Flemish and French Communities.), the Czech Republic, Finland, Germany, Greece, Hungary, Japan, Korea, Mexico, the Netherlands, Poland, the Slovak Republic, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, the United Kingdom (England) and the United States and in the non-member economy Chile. A strong and consistent finding is the preponderance of the number of boys over girls among DDD students in a wide range of analyses. Whether done by location, cross-national or national category, age of student, or phase of education, there is a higher percentage of males, typically a 60/40 split, across most OECD countries. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: