Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBöhling, Kathrin
TitelOpening up the black box.
Organizational learning in the European Commission.
Gefälligkeitsübersetzung: Öffnung der Black-Box. Organisationslernen in der Europäischen Kommission.
QuelleFrankfurt, Main: P. Lang (2007), 168 S.Verfügbarkeit 
Zugl. Berlin, Techn. Univ., Diss., 2005.
ReiheEuropäische Hochschulschriften. Reihe 22, Soziologie. 416
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN0721-3379
ISBN978-3-631-55691-7
SchlagwörterWissen; Europapolitik; Lernende Organisation; Hochschulschrift; Implementierung; Richtlinien; Europäische Kommission; Europäische Union
Abstract"The European Commission is the engine of the integration process in Europe. Despite its significant rote in developing the internal market, little is known about the way it pursues the broad range of activities for which it was created. The study tries to fill this gap by understanding the Commission as a corporate actor capable of learning. lt shows how the Commission creates its own space for decision-making apart from Member State control by accumulating, applying and storing advice from non-governmental experts. The study goes on to show that the consequent learning shapes the Commission's behaviour in the institutional environment affecting decisions on the implementation and development of European policies." (author's abstract).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: