Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArends, Lena
TitelVocational competencies from a life-span perspective.
Theoretical considerations and practical implications for an international large-scale assessment of vocational education and training.
Gefälligkeitsübersetzung: Berufliche Kompetenzen aus Lebenslaufperspektive. Theoretische Überlegungen und praktische Implikationen für eine groß angelegte internationale Untersuchung beruflicher Bildung und Ausbildung.
QuelleNorderstedt: Books on Demand (2006), 190 S.Verfügbarkeit 
Zugl.: Göttingen, Univ., Diss., 2006.
Beigabengrafische Darstellungen; Abbildungen 18; Tabellen 8
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8334-6720-7; 978-3-8334-6720-2
SchlagwörterSelbstbildung; Kulturdifferenz; Anpassung; Fertigkeit; Praktische Intelligenz; Selbstkompetenz; Bildungsstandards; Rahmenrichtlinie; Messverfahren; Ausbildung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Berufliche Kompetenz; Berufslaufbahn; Qualifikation; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Entwicklung; Expertise; Modell; Berufsanfänger; Individuum; Junger Erwachsener
AbstractIn today's work environment, self or personal competence relates mainly to individuals' active participation in their own development. Taking into consideration aspects of lifelong learning, strategies of active and self-regulated resource allocation at different stages in life constitute one of the central preconditions for successfully meeting the challenges of today's labour markets. The SOC model from 'lifespan psychology' provides a basis for conceptualising individuals' intentional vocational career development from entering VET until late adulthood. This book presents the theoretical foundations and practical implications for applying the theory of 'Selective Optimisation with Compensation' for the purpose of an international large-scale assessment of competencies in the domain of work. It elaborates individual strategies for adaptive life management, focusing on the pursuit of career related goals in young adulthood. It contributes towards enriching existing international surveys by providing a theoretical framework that accounts for adaptive developmental changes of competencies throughout the lifespan. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: