Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVenkataraman, Lakshmi Narayanan
TitelCaste, class and education: the social construction of capabilities in a Tamil village.
QuelleBielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld (2013), 254 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Bielefeld, Universität Bielefeld, Diss., 2013.
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:hbz:361-27339227
SchlagwörterBildung; Fertigkeit; Dorf; Kaste; Soziale Klasse; Dissertation; Tamile; Indien
AbstractIndia as an ethnographic museum is known for its national notion of unity in diversity. It is a country of many religions, further divided in terms of diverse social hierarchies. The socio-economic reality, for instance, is not simply based on class dynamics as prevailing in many other countries. The intersectional factors like caste play an important role. The stratification of Hindu social system based on caste places individuals hierarchically according to their birth. The inheritance based on birth in caste structure most often plays a `fixed´ identity where the social mobility is discouraged. The broader classification of varnashrma dharma divides people in terms of Brahmins, Kshatriyas, Vaishyas and Shudras. This ascriptive social order based on the Hindu scriptures places Brahmins (or the "higher" castes) above "others". Kshatriyas who are traditionally known for martial valor and managerial roles are in the next layers of social stratification. Third, the Vaishyas who are known for their trade and commercial activities are above to the last layer of the "lower" castes. In the fourfold ascriptive division of labour, the "lower" castes are often addressed as Shudras (or Dalits or Harijans). The ascriptive nature of caste system is, thus, unique in the stratification where social status is mostly determined by birth. In this backdrop, the current research attempts to analyze the intersections between caste, class and education. (Verlag).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: