Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRaufelder, Diana Tatjana
TitelSocial relationships and motivation in secondary schools.
Interindividual differences.
QuelleBerlin: Freie Univ. (2014), 187 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Berlin, Freie Univ., Diss., 2014.
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterKompetenz; Empirische Untersuchung; Vergleich; Autonomie; Selbstbestimmung; Soziale Beziehung; Schuljahr 07; Schuljahr 08; Sekundarstufe I; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schülerleistung; Schüler-Schüler-Beziehung; Leistungsmotivation; Motivation; Peer Group; Latent-Class-Analyse; Einflussfaktor; Hochschulschrift; Typologie; Jugendlicher; Deutschland
AbstractIn order to enhance [the] understanding of interindividual differences in adolescents' scholastic motivation, the author examined in [this] dissertation the interplay of social relationships and scholastic motivation following a person-oriented approach. This project consisted of three different steps. In a first step, a scale (REMO = Relationship & Motivation) was developed using information from both the motivation and the social relationships in school literatures. Furthermore, aspects of developmental psychology were included in order to consider the specific developmental phase of early adolescence. Based on the multi-dimensional character of motivation the author focused not on any one specific aspect of motivation, but rather emphasized the interconnection between motivation and social relationships in school. [...] In a second step, by using the REMO-scales "Peers as positive Motivators" (PPM) and "Teachers as positive Motivators" (TPM) a confirmatory latent class analysis (CLCA) was conducted in order to enhance [the] understanding of interindividual differences in scholastic motivation. [...] In a third step, self-determination was tested as a predictor of school engagement of the four different motivation types using a combination of person- and variable-oriented analyses. [...] Finally, findings of all three steps (studies) have been summarized, including theoretical and practical implications, future directions as well as general conclusions. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: