Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Jurik, Verena |
---|---|
Titel | The Interplay of Individual Student Characteristics and Gender in Physics Classroom Interactions. |
Quelle | München: Universitätsbibliothek der TU München (2014), 42 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) München, Technische Universität München, Diss., 2014. |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
URN | urn:nbn:de:bvb:91-diss-20140627-1190935-0-7 |
Schlagwörter | Erziehungswissenschaft; Lehrer-Schüler-Interaktion; Schüler; Geschlecht; Physikunterricht; Dissertation; Voraussetzung |
Abstract | Verbal teacher-student interactions are a core element of physics instruction. This dissertation investigates how student profiles, gender, and teacher statements predict students´ learning processes in physics instruction. The results indicate that deep-reasoning teacher questions and feedback positively predict students´ learning processes. Interactions between student profiles, gender, and teacher statements show differential findings for students´ learning processes. (Orig.). |
Erfasst von | Deutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main |
Update | 2014/4 |