Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReitz, Sandra
TitelImproving Social Competence via E-Learning?
The Example of Human Rights Education.
QuelleFrankfurt: Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften (2012), X, 336 S.Verfügbarkeit 
Zugl.: Magdeburg, Univ., Diss., 2010.
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-631-62088-5; 978-3-653-01548-5
SchlagwörterSoziale Kompetenz; Beispiel; Lernsoftware; Menschenrechte; Dissertation; E-Learning; Analyse
AbstractThis book analyses whether improving social competence via e-learning is possible at all. Therefore, an e-learning program for human rights education is developed and evaluated with pre- and post-tests. Social competences as well as human rights education are often divided into areas of «cognition», «attitudes» and «behaviour». In order to achieve the pedagogical goals, all three areas have to be considered. In contrast to the cognitive area, the attitudinal and behavioral areas pose a particular challenge: so far, hardly any programs exist that explicitly consider these areas - most e-learning programs focus on the dissemination of knowledge. Thanks to the participation of over one hundred learners, some generalizing conclusions can be drawn from this program. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: