Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFichtner, Sarah
TitelThe NGOisation of education.
Case studies from Benin.
Gefälligkeitsübersetzung: Die NGO-isierung der Bildung. Fallstudien aus Benin.
QuelleKöln: Köppe (2012), 196 S.Verfügbarkeit 
Zugl.: Mainz, Univ., Diss., 2011.
ReiheMainzer Beiträge zur Afrikaforschung. 31
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-89645-831-5
SchlagwörterBildung; Bildungsarbeit; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Trägerschaft; Schule; Entwicklungshilfe; Entwicklungsland; Entwicklungspolitik; Regierung; Staat; Humankapital; Privatisierung; Stakeholder; Hochschulschrift; Reform; Nichtstaatliche Organisation; Akteur; Zielgruppe; Afrika; Benin; Frankofones Afrika; Subsahara-Afrika; Westafrika
Abstract"The NGOisation of education has emerged both as a driving mechanism and as a consequence of the globalisation of public services that increased tremendously during the peak of neoliberal global governance in the long 1980s. Since then, international development agencies have recognized the comparable advantage of non-governmental organisations (NGOs) over state institutions for being ostensibly less corrupt, more efficient, and for their ability to maintain closer relationships with the 'target populations'. Currently, NGOs' development aid in the field of education involves primarily the promotion, marketing, and management of global models, norms and standards, and to a much lesser extent the provision of resources and services to 'the poor'. This development-driven promotion of norms, i.e. shared, evaluative expectations of behaviour regarding how beneficiaries of aid should develop and manage their own development, takes place at the very heart of the state as well as at its margins. Based on four case studies from the West African country of Benin, the author examines the processes of the NGOisation of education from an empirical perspective. She provides a counter-perspective to essentialist and exoticising essays on the African state, as well as to econometric and world-culturalist approaches to education in the Global South." (publisher's description).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: