Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHattie, John
TitelVisible learning for teachers.
Maximizing impact on learning. 1. publ.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2012), X, 286 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. 194-206
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-69015-3; 978-0-203-18152-2; 978-0-415-69014-0; 978-0-415-69015-7
SchlagwörterMetaanalyse; Metakognition; Schulsystem; Schulleiter; Lehrerrolle; Schülerleistung; Feedback; Lernen; Lernmotivation; Lernprozess; Curriculum; Unterrichtsbeginn; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsvorbereitung; Lehrbuch; Einflussfaktor
AbstractWritten for students, pre-service and in-service teachers, this book explains how to apply the principles of Visible Learning to any classroom anywhere in the world. The author offers concise and user-friendly summaries of the [...] interventions and offers practical step by step guidance to the successful implementation of visible learning and visible teaching in the classroom. This book: 1. Links the [...] research project on teaching strategies to practical classroom implementation; 2. Champions both teacher and student perspectives and contains step by step guidance including lesson preparation, interpreting learning and feedback during the lesson and post lesson follow up; 3. Offers checklists, exercises, case studies and best practice scenarios to assist in raising achievement; 4. Includes whole school checklists and advice for school leaders on facilitating visible learning in their institution; 5. Includes additional meta-analyses [...]; 6. Covers numerous areas of learning activity including pupil motivation, curriculum, meta-cognitive strategies, behaviour, teaching strategies, and classroom management. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: