Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMasschelein, Jan
TitelInciting an attentive experimental ethos and creating a laboratory setting.
Philosophy of education and the transformation of educational institutions.
QuelleIn: Zeitschrift für Pädagogik, 58 (2012) 3, S. 354-370Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-3247
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-105105
SchlagwörterBildungsforschung; Feldexperiment; Feldforschung; Dokumentarfilm; Filmanalyse; Wissenschaftsverständnis; Wissenschaftsdisziplin; Organisationsentwicklung; Zeitbegriff; Zukunft; Bildungseinrichtung; Arendt, Hannah
AbstractAll over Europe educational institutions (school, family, university, youth care etc.) are undergoing profound transformations. This paper explores on a more general level of what it could mean to deal with them, to relate to them, and to take up the challenge they offer for philosophy of education. In order to do so, the paper first recalls how Hannah Arendt in the preface to her book "Between past and future" entitled "The gap between past and future", describes her own philosophical work as "exercises in/of thought" implying a particular gesture and stance in relation to what happens. To further indicate what such exercises entail (what they actually are about) and what they require (in terms of equipment and preparation) a concrete and topical example of such an exercise is presented: the cinema of the Belgian Dardenne Brothers. Then, finally, these exercises are related to a proposal to create "laboratories", to set up experiments, and to do a kind of "fieldwork" in relation to the actual transformations of educational institutions. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Pädagogik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: