Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmin, Vikesh; Lundborg, Petter; Rooth, Dan-Olof
TitelMothers do matter.
New evidence on the effect of parents' schooling on children's schooling using Swedish twin data.
QuelleBonn: IZA (2011), 23 S., 311,46 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit. 5946
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
URNurn:nbn:de:101:1-201109297420
SchlagwörterBildungsniveau; Mutter; Vater; Kind; Arbeitspapier; Schweden
AbstractBehrman and Rosenzweig (2002) used data on a small sample of MZ (monozygotic, identical) twin parents and their children to show that father's schooling is more important than mother's schooling for children's schooling in the U.S. Recent studies based on much larger samples of twins from registry data in Scandinavian countries reach similar conclusions. Most of these studies, however, are unable to distinguish between MZ and DZ (dizygotic, fraternal) twins. Using data from the Swedish Twin Registry, we replicate the finding that father's schooling matters more than mother's schooling in a combined sample of MZ and DZ twin parents. In contrast, results based on MZ twin parents show that mother's schooling matters at least as much as father's schooling for children's schooling. We also estimate the effect of parents' schooling separately by child gender and find this effect to be entirely driven by the impact of mother's schooling on daughter's schooling. Our results show that (1) it is vital to have zygosity information to estimate causal intergenerational effects and (2) the conclusions reached by Behrman and Rosenzweig (2002) for the U.S. do not apply in Sweden.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: